Sopstationen

måndag, november 27, 2006

Pandoras ask.


Nä det var det inte, det var en gammal snusdosa från Anno Dazumal. Jag var ute och smög i anläggningen då jag hittade ett litet konstigt utrymme som jag inte lagt märke till tidigare. Kanske var det inbillning, men jag tyckte att jag hörde tonerna från en flöjt strömma ur hålet.
Jag gick sakta fram och lutade mig försiktigt mot det mörka utrymmet, och där låg den, en ask Catch, föregångaren till dagens portionssnus.
Kanske har en knubbig svetsare haft den i sin ägo och vid ett obevakat tillfälle tappat den. Sedan har en rondör ronderare funnit den, sett att asken varit tom och i vredesmod slängt in den i det här hålet.
Så kan det ha varit.
Den som kan lista ut var jag hittade dosan har en stor glass hos kocken att vänta i belöning.

Ledtråd:

- "Observandum sed non imitandum."

4 Comments:

  • Kan det kanske vara i ett visst kraft-värme-värk (aj! mitt huvud efter stort funderande) som den ligger i ????

    By Anonymous Anonym, at 8:09 fm  

  • Close, but no rabbit.

    By Blogger Bernhard, at 9:19 fm  

  • Tänk om personen har gjort detta och sedan tänk "Exegi monumentum aere perennius"
    Då kan han ju inte gjort det i vredesmod utan med en baktanke !!!
    Tänk om ......

    By Anonymous Anonym, at 9:38 fm  

  • Eller tänk om pandoras ask redan är funnen och återlämnad till skribenten, av de listiga grabbarna på 2:an!
    Tänk om...

    By Anonymous Anonym, at 4:57 fm  

Skicka en kommentar



<< Home