Sopstationen

torsdag, november 02, 2006

Torsdag. Tobias har namnsdag.


Start av G6 och P5 har gått väldigt kryckigt. Femman kom igång efter många om och men, men G6 stod fortfarande stilla då jag gick hem. Ett fel på en tempgivare orsakade försenad fasning till nät och en trip som vi skulle klarat oss utan.
Elpriserna snurrar kring 600 kr och vi skulle gärna se lite mer mottryck.
P3:an revision är i stort sett klar och i morgon börjar vi värma på med oljebrännarna. Så med lite tur ska alla pannorna gå i helgen så vi kan börja beta av sopberget i bunkern på riktigt.
Snöovädret har inte påverkat oss märkbart men flera medarbetare har haft mindre skojiga nätter. Någon fick ägna sex timmar åt att komma 14 km. En bakfull groda skulle tagit sig fram snabbare.
Sååå..........jag tog inga relevanta foton idag så jag slänger in en bild på några festliga kossor som jag stötte på i somras, trevliga djur.....på avstånd alltså.

2 Comments:

  • Hmmm, jag tycker jag känner igen de här djuren...

    By Blogger AC Deluxe, at 10:28 em  

  • Jepp! Kortet kom till vid en Spadertur, om jag inte minns fel. Hon med utstående öron hette visst Rosa. Kan det stämma?

    By Blogger Bernhard, at 8:18 fm  

Skicka en kommentar



<< Home