Sopstationen

fredag, november 03, 2006

Driftprover och annat nödvändigt.

Pga att mitt jobb till stor del är styrt av väder och vind så försöker jag anpassa mina åtaganden efter detta. Så ibland är det mycket och ibland är det Lugna Gatan. Detta kan ju i viss mån påverka kontakten med övrig driftpersonal, som jobbar efter ett sexskiftsschema, så ni kan ju tänka er hur sällan jag ser en del. Efter att ha jobbat som driftledare i nästan två år var det en del som trodde att jag var fruktkorgsleverantör.
Nå i alla fall; jag brukar knalla upp till kranhytten med fruktkorgarna så det var väl ett förståeligt misstag. Kranisarna har viktigare saker för sig än att traska runt med äpplen och bananer så för tillgänglighetens skull är det bättre att jag gör det.
Men för att alla ska veta när jag är på jobbet satt jag upp ovanstående lapp på dörren till mitt kontor. Nu vet alla när de kan träffa mig.

Det här är en av våra underhållsingenjörer. Duktig men krävande. Då han kommer in på mitt kontor och ser ut så här brukar jag darra på manchetten. Det brukar betyda att vi kört vår fluidpanna; P6, på nåt felaktigt sätt eller glömt någon rutin som han implementerat. Kanhända slarvat med trumsållet eller inte haft tillräcklig koll på Intrex.
Basic för honom..............kinesiska för mig. Intrex!!!!!!!!!! Va e de?????????

Här har vi killen som ser till att vår anläggning uppfyller alla krav gällande tryckkärlsnormer etc. Han kollar våra säkerhetsventiler, testar våra reservsystem, plågar våra nivågivare och ser till att vi har redundans i anläggningen.
Han är hård men rättvis.
Då han satt sitt signum på våra prylar vet vi att vi lugnt kan köra vidare utan risk för haverier eller andra katastrofer.

0 Comments:

Skicka en kommentar



<< Home