Sopstationen

torsdag, december 07, 2006

Det funkar.


Den här veckan har alla pannor gått precis som de ska, turbinerna också. Den varma väderleken har gjort oss tvungna att minska effekten på rökgaskondenseringen, trots att det är den 7/12.....kuriöst.
Men nästa vecka blir en tuff vecka. Vi ska ha en Black-Out test på panna 4, spränga aska i panna 6, göra ett överlastprov på panna 5, bygga om regleringen på RK1&RK2.
Dessutom ska tre skiftlag käka julbord på Tyrol.
Vecka 50 borde vara en semestervecka!! Åtminstone för mig.
I alla fall, min kamera glömdes bort på jobbet så jag har ingen aktuell bild att delge er idag så jag får bjuda på en gammal tagning från i somras.
Då jag hälsade på hos Vaktgruppens depåchef, långt upp i nånstans, Dalarna eller nåt.
På bilden har han ett myggskydd som var oerhört motiverat. Hans sommarstuga ligger bland de absolut eländigaste myggtrakter som existerar.

2 Comments:

  • Jag trodde att det var astronaut/kosmonaut Fuglesang i sin nya rymdpromenaddräkt...

    By Blogger AC Deluxe, at 8:23 em  

  • Nä, de va Robban Fågelsång, en helt annan individ.

    By Blogger Bernhard, at 9:32 em  

Skicka en kommentar



<< Home