Sopstationen

måndag, december 04, 2006

Moffa, mera diskmedel.


Ja vad säger man?? Här försöker man uppfostra sina barnbarn till tuffa och samhällsmedvetna människor, och vad får man se och höra??
"Mera diskmedel."
I lördags var jag barnvakt och hade äran att sysselsätta mina barnbarn med lekar och glam, men vad hände? Bianca somnade medan Bango vid niotiden på kvällen krävde att få diska en stekpanna.
Alla övertalningsförsök att få honom att överge detta möttes med förakt, han skulle diska.
Alltså; så här ser det ut klockan nio en lördagkväll då undertecknad är barnvakt, den vaktade står i köket och diskar!!
Och själv får jag inse att jämlikhet är något jag inte behöver implementera i mina barns led, det finns där naturligt, huga!!
Nå i alla fall; årets julklappar till Bango blir följande; en motorsåg, en motorcykel med batteridrift, tre kastknivar i plast från Claes Olsson och en bunt vykort med halvnakna kvinnor från den första Tarzanfilmen.
Allt inlindat med en skugga "Közenheim," vad mer kan en morfar göra???

1 Comments:

  • Tja, vad göra? Både motorsåg och hoj har han ju sen tidigare utan resultat. Det enda han vill ha av tomten är ett kök...

    By Anonymous Anonym, at 2:52 em  

Skicka en kommentar



<< Home