Sopstationen

tisdag, mars 06, 2007

Grovkross i massor.

Nu är även andra provet på P4 klart och det verkar att ha gått bra. Visserligen har helgens eldande av grovkross satt sina spår i rökgasreningen. Igensättningar och obehagliga klumpar i systemet oroar vår processingenjör, och givetvis även mig eftersom hon börjar prata om att stoppa pannan. Sånt vill jag inte höra.

Den tidigare utlovade tårtorna käkade vi upp nu på eftermiddagen. Smörgåstårta blev det, med lax och räkor. "Gratis är bästa kryddan", som vi säger i sopbranchen.


Jag gick en sväng i anläggningen för att kolla in läget och tog ett par bilder på några rejält dammiga områden. I en gammal anläggning läcker det ganska mycket och även om vi betar av läckorna så hinner vi inte med allt.
Men å andra sidan så kan en del ställen se riktigt fina ut, om man ser på dem på rätt sätt.
De dammiga kablarna blev rena konstverken då jag fotade dem.
Borde kanske printa ut och rama in.

Sedan tittade jag lite noggrannare på ett tvättfat jag sett några gånger i förbifarten. Där satt en verkligt nödvändig skylt. Det är ju annars ganska vanligt att folk som ska tvätta händerna sticker ner labbarna i en brödburk eller att den som ska värma en fiskgratäng stoppar in den i ett reläskåp. Men hos oss händer aldrig nåt sånt eftersom vi märker våra objekt mycket noggrannt.

Det varma vädret verkar stanna över helgen och med lite tur så är vintern över för den här gången. I helgen ska tempen visst upp mot tio grader. Men i vanlig ordning lär det väl dyka upp ett riktigt oväder som ställer till det för alla innan våren är här på riktigt. Det är vi i alla fall beredda på.

Å så måste jag lägga in en bild på en vitaminburk som min dotter tvingade mig att köpa. Då vi var på ICA hörde jag plötsligt ett hysteriskt skratt, det var min ouppfostrade dotter som börjat riva i hälsohyllan och hittat medicin till sin gamle far. Vad gör man? Man kan inte välja sina barn. Och min metod att uppfostra barn är nog ingenting att efterlikna. Gissa vilka som ska äta sånt här? Inte ungdomar i alla fall.



Tills sist måste jag inse att mina farhågor besannats. Provet med P4 gick bra och leverantören var nöjd. Och ett par hundra kilo fulölsaluminium var ett faktum. Jag är inte säker på att det är våra panndanskar som är skyldiga men de är klart misstänkta. Det skulle vara resterna från ett päron som får mina misstankar på skam, en dansk skulle aldrig käka päron till fulöl. Klumparna har kanske, trots allt, ett annat ursprung.

0 Comments:

Skicka en kommentar



<< Home