Sopstationen

måndag, mars 12, 2007

Så äntligen.......

..var helgen över. Det var nog bland de stökigaste på länge. Men på måndag morgon såg det ut som det ska igen. Alla soppannor i drift, endast mottryck och inget grovkross i tipphallen. Vi lider fortfarande av sviterna från hushållsprovet och inte blev det bättre av att vi försökte elda upp kassaskåp. Men efter stopp i stup, trasiga skruvar, igensatta scrubbrar, nedfallna stampmasseklumpar och kaviteranade pumpar är vi med i matchen igen.

Klumpen som har släppt oroar mig en smula men det ska vara lappat igen.

Men för att vi ska veta vår plats så börjades det med en massa önskemål om prover, omprogrammering, aumadonsmontage under drift och en anborrning på G6:ans kylsystem.

Men det ska förhoppningsvis gå bra även om just anborrningar är något som jag inte är särskilt förtjust i.



Den här klumpen hittade killarna i panna 6. Jag hoppas att vi klarar oss utan den.



Och den här härvan stoppade askutmatningen. Jag vågar påstå att det problemet var bränslerelaterat.



3 Comments:

  • har ni fått upp skåpet..?

    By Anonymous Anonym, at 10:33 fm  

  • Vi har fått upp det på bunkerplan men jag vet inte om det är öppnat. Vi får se i morgon hur läget är. Har varit lite "offline."

    By Blogger Bernhard, at 8:37 em  

  • Ring Charles-Ingvar "Sickan" Jönsson, han fixar det plättlätt!

    By Anonymous Anonym, at 3:44 fm  

Skicka en kommentar



<< Home