Sopstationen

torsdag, mars 15, 2007

Det flyter på.

Pannor och turbiner knallar på och ställer inte till några problem. ÅF har varit här och provat RK3 utan att vi åkte ur. Pontus är annars ett orosmoment för oss. Men även nu gick det bra och t.o.m. montaget av aumadon på väl valda ventiler kan ske utan driftstörningar.
På onsdag ska vi fixa lite ventiler på RK2 och när ÅF fått lyfta en säkerhetsventil där så ska det dröja innan de kommer hit och bråkar igen.



Nej........det är inga konstverk. Det är bilder på dysor, trasiga sådana, som Marika skickat över till mig. Jag funderar på om jag ska kunna sälja ett par på Blocket. Kunde nog hedra sin plats i en stor villa på Lidingö.


Ungefär en gång i månaden tvättar jag lite pappersservetter, inte frivilligt utan jag är bara klantig. De som gjort dyl vet vad jag pratar om.

Men pga detta har min simultankapacitet ökat avsevärt, jag kan titta på "Playa del Sol" och noppa T-tröjor samtidigt.

Normalt tittar jag aldrig på tvättråd, jag är ju man och begriper inte vad överkorsade pyramider, P-skyltar och brödrostar betyder, men nu fick jag syn på en tröja med ett tvättråd som föll mig i smaken. Jag ska se om det finns fler plagg med samma kloka råd. Då kanske jag lämnar Fristads efter många år som deras trognaste kund.
Å sen det där jäkla kassaskåpet, puts väck, så även två av våra bästa mekaniker. Två killar från mekavdelningen hämtade skåpet på bunkerplan för att ta ner det i verkstan och öppna det i tisdags kväll. På onsdag morgon var skåpet borta.........och killarna också. Deras klädskåp var tomma och mobiltelefonerna som tillhör arbetsgivaren låg i fikarummet. Ingen vet vad som har hänt.

0 Comments:

Skicka en kommentar



<< Home