Sopstationen

tisdag, augusti 14, 2007

Lite fritid också.

Sveriges genom tiderna bästa trubadur, var visserligen inte svensk, men det gör ingenting. Han hade också ett otroligt bra minne, vilket man firar varje år på Mosebacke. I år var det tjugoårsjubileum. Och varje gång har solen lyst från en klar himmel.

Finn Z uppträdde förstås och Peps fick Cornelispriset på en halv miljon skattade kronor.

Bilden på Peps blev inte särskilt bra men det berodde på att han var ganska suddig hela kvällen så det var inte lönt att försöka sig på några fototekniska stordåd.
Här tar han ödmjukt emot priset. En sån summa pengar har nog Cornelis själv aldrig ägt, ännu mindre skattat för.

Och nu har jag lagt en lärdom till de andra......fyra...fem...eller vare e. Jag vet var vägbulorna kommer ifrån. De odlas i Norge. Sedan smugglas de över gränsen till Sverige och monteras på våra vägar så att de kan ställa till ett elände för bilar och motorcyklar, som norrmännen inte kan tillverka ens. Ren avundsjuka.

Jag har meddelat Vägverket i Sverige var plantagen ligger och de kan nog förvänta sig kraftiga reprimander från vår svenska, kraftfulla myndighet.

Å så en bild från en av de minst generösa pizzerior jag sett. Om jag köper fyra pizzor så får jag 1,5 cl läsk.....ALLDELES GRATIS.
Jag kan knappt hålla mig från att beställa fyra på en gång.

Till slut: Skönt att sommaren snart är över så man kan ramla tillbaka i gamla spår och börja vara som folk igen.
Det är Mälaren Runt på lördag. Sen ska jag klippa mig och skaffa ett jobb.

0 Comments:

Skicka en kommentar



<< Home