Sopstationen

tisdag, juli 10, 2007

Uppehåll.

Men inte på regnet. Vi som jobbar nu skänker en varm tanke till de stackare som sitter på campingplatser och stugbyar, sommarställen och båtplatser och ångrar att de inte väntade med semestern. Ibland kan jag skönja en smula blå himmel, men det är inte ofta.

Sopstationen har gått lite kryckigt på sista tiden. Panna 2 står fortfarande men ska provtryckas på torsdag. Uppstarten efter denna långa revision kommer att bli den längsta någonsin eftersom vi har ett antal mätpunkter att följa upp så att vi ser att pannan expanderar som den ska.

Jag skulle gissa att torkeldningen kommer att ta cirka en vecka. Vid återställningen kommer det att krävas extra personal och jag hoppas att några semesterfirare tröttnat på regnet och läser detta. Ring mig om ni vill jobba i stället för att sitta och gnälla över regnet.

Sommarjobbarna på Yttre Bränsle har kommit, arbetssugna och på gott humör. Trots att deras fordon inte behöver så mycket utrymme kräver de egna parkeringsplatser.
Innan vi skriver kontrakt med dessa ynglingar nästa sommar ska jag ha ett allvarligt samtal med deras föräldrar.

Panna 4 står för revision och arbetena pågår för fullt. Inte helt oväntat så hittade vi en massa fd fulölsburkar. Jag kan inte se var de kommer ifrån men jag misstänker som vanligt danskarna.
Det är många ton aluminium som rinner ner genom våra roster varje år.

Idag på min rutinmässiga morgonrond stötte jag på en ovälkommen gäst. Han hade ingen hjälm, hade inte gjort säkerhetsprovet och vägrade att tala om vad han hette. Jag försökte slänga ut han men då bet han mig i armen. Jäkla typ!

Om det är någon som känner igen den här fulingen så får ni gärna kontakta mig.

Avslutningsvis en bild på lite udda hushållssopor.....kvistar!!! Var kom de här ifrån?

1 Comments:

Skicka en kommentar



<< Home