Sopstationen

måndag, maj 21, 2007

Ser man på.

Ännu en extremt lång helg till ända och man får äntligen komma till jobbet och börja planera inför nästa ledighet. Så tänker många, dock inte jag.

Panna 4:as spraytork rensades och en hel del skrufs släppte men det går inte att göra några särskilt beständiga jobb utan att stoppa pannan. Så nu när P6 är i form igen ska vi planera in ett stopp på P4 och sanera den så den klarar sig till revision......förhoppningsvis.

P1:s revision framflyttades, på gott och ont, men P0:an stoppade vi under söndagen. Det blev en del trassel med förhöjda HCL-värden men det grejade driften.

Nu står P0 och P2. P2:an ser ganska konstig ut, man kan titta rakt genom den och jag hoppas att de som plockat isär den verkligen kan plocka ihop den igen. Det finns få pannor i Sverige som förtjänar ett större engagemang än panna 2.

Här kan vi på första bilden se samlingslådorna för eldstadstuberna och på andra bilden ser vi rakt in under economizern, eller ekonomisern som en del säger. Eller MATARVATTENFÖRVÄRMARE, som man säger i norrbotten.


Men allt är inte svett och pina med trilskande pannor och griniga turbiner. Förra veckan hade vi vår traditionsenliga "Tipphallsrea." Här såldes CD-skivor, videofilmer och böcker i massor. Det var en köpglädje utan dess like i Stockholm. Helt galna priser.


Själv köpte jag en film som jag länge har saknat, "När fåren höll käft." Ett kolonialt pekoral från förra årtusendet och som nu kommit in på var mans TV. Jag misstänker att jag gjorde en dålig affär. Detta såg mer ut som en fulkopia från Shanghai, inspelad på nån obskyr biograf där.
Trots allt; den var billig och jag förstod handlingen. En kille i konstiga kläder ville ha uppmärksamhet. Mycket likt det vi i Sverige kallar "Schlagerfestival."
Och som jag tidigare klagat över, födelsedagar, flyttningar och diverse civila aktiviteter. Dessa är över snart. Morsan blev sjuttio, min äldsta dotter tjugoåtta och jag sålde min lägenhet.

På denna bild sitter mina döttrar tillsammans med min äldsta dotters kille och ser molokna ut, varför vet jag inte. Normalt är de världens gladaste tjejer.

Men för att det inte ska bli för mycket luckor i mina släktled så måste jag slänga in en bild på lillebror. Gissa hans yrke: Är han medlare på Balkan, sitter i Riksbankens styrelse eller målar han tavlor?? Rätt svar belönas med en promenad i omgivningarna för två personer.

"Ja va fasen........finns de en säng ska man väl lägga sej där....eller............??

0 Comments:

Skicka en kommentar



<< Home