Sopstationen

fredag, april 13, 2007

Varde ljus..........

....och då hade vi redan fasat in på nätet. Men nu måste G6:an gås igenom så nästa vecka har vi revision på densamme. Här sitter Classe & Hasse. Classe är ansvarig för hur våra turbiner mår och att de sköts om ordentligt.


Vi lär gå ut med turbinen ungefär samtidigt som vi slutar elda fastbränsle i panna 6 och här diskuterar de tidpunkten och påföljande aktiviteter. Allting måste vara tajmat och klart in i minsta detalj då vi ska jobba med våra objekt.

Så därför är det vanligt, i alla fall för mig, att man försöker förenkla fritiden så mycket som möjligt. Mitt kylskåp följer därför ett system som inte kräver någom optimering eller prioritering. Den struntar i väderprognoser och elpriser.

På översta hyllan har jag flaskor med sodavatten, som efter att de blivit tömda flyttas ned på understa hyllan. Flaskan till vänster är fylld med en röd vätska. Det är helgflaskan. Där har jag hällt i lite "Fun Light Strawberry", en något lyxigare dryck för helger och röda dagar. Den uppmärksamme ser lite potatissallad i högra nedre hörnet. Jag skulle hålla med detta på en grillning med drygt femton personer, men vädrets makter ställde in grillandet och nu har jag levt på potatissallad i en hel vecka, blähh!!

1 Comments:

  • Uhuh--- :-(,
    snart blir det middag i Ulvsunda Ind. omr. igen. Du ber om det!

    By Blogger AC Deluxe, at 9:49 em  

Skicka en kommentar



<< Home