Sopstationen

onsdag, april 04, 2007

Jo morsning!!

Jag hinner inte mer än säga att panna 6 går bra och att vi snart ska gå in med fastbränsle förrän jag får veta att den håller på att sintra och att det kan ta lång tid innan vi blir klara för normal drift. Driften började mata ut sand och Tobbes kräsna blick tittade efter sintringssymptom. Jag vet i nuläget inte hur landet ligger med pannan men det lär väl visa sig. Skiftchefen fick nästan tvinga Tobbe att lämna sin post några minuter för att kasta i sig en bit Dymmeltårta.

Nåväl, jag visar några bilder från nåt som gick bra i stället, lyftet av den nya kylmaskinen.
En tiotonshistoria som skulle lyftas över förrådssilon till panna 6, inte så värst kul, men nödvändigt.
På biderna kan ni se hur den åker upp över silon för att dyka upp/ner på andra sidan. Det blåste ute och i några ögonblick var jag lätt nervös. Risken fanns att den kunde smälla in i silon eller förstöra fjärrvärmeledningen. Eller ramla ner på grabbarna under, men de hade ju hjälmar på sig.







Som dagens sista bild lägger jag in en bild från gårdagen. Sopåkarna körde på så våra kranisar inte hann med att få undan påsarna och samtidigt fylla trattarna till pannorna.

Då ser det ut så här; påsar här, påsar där, påsar, påsar everywhere. Men på några röda var de borta när de gulklädda på Yttre bränsle kom med sin Caterpiller då kranisarna hunnit ikapp.

"The Boss", vår namnkunnige kranis har varit krasslig ett tag och jag misstänker att dyl är en konsekvens av detta.

Nä nu måste jag dra till stan för att se "The Wild Hogs." En film som lär vara en parodi på såna som mig:-) Kan bli kul att se.

0 Comments:

Skicka en kommentar



<< Home