Sopstationen

onsdag, april 04, 2007

Dags att fira igen

Idag trasslade det till sig då de skulle programmera om DK6. Vi åkte ut med både panna och turbin. I skrivandes stund ligger pannan 6 på olja och vi ska snart gå in med fastbränsle. Detta krävs för att vi ska kunna köra igång turbinen igen.

Och för er som missat att det är Dymmelonsdag kan jag tala om att så är fallet. På avfallsanläggningar världen över firas denna högtid med Gaj & Glam, helt i klass med kalaset på Sexagesima.


Här ser vi den förväntansfulla personalen på Sopstationen vänta på att Dymmeldrottningen ska anlända med tårta och kakor.

Äntligen är hon här, med sin assistent och börjar skära upp tårta åt oss alla....mums!


Verkstadschefen blev lite syrak eftersom jag fick en större bit än honom. Här ska han just ge mig fingret men tvekar lite över vilket finger det ska vara.


Här är en bild på lite reklam som jag fick av vår bränslelogistiker. Två efterlysta miljöbovar som jag mer än gärna sätter bakom lås och bom.

0 Comments:

Skicka en kommentar



<< Home