Sopstationen

söndag, april 15, 2007

Tårta igen.

En av våra utmärkta projektledare ska sluta hos oss. Mest för att slippa pendla från Västerås varje dag. Hur tråkigt det än är att han byter arbetsgivare så ska man ändå äta tårta.

Tårtätning är en av våra genusspecifika aktiviteter. Det är väl cirka tio gånger mer män än kvinnor på sopstationen men då det gäller tårtätning är förhållandet det motsatta, som ni ser.........och har sett förut.

Här är han, förvånad över uppvaktningen som hans avsked orsakat. Dagen till ära har fru och barn kommit och hälsat på, troligen för att försäkra sig om att han verkligen slutar och inte blir kvar, som så många andra.

Och nu är P6 och G6 stoppade. Avställningar har skett under eftermiddagen och kommer att fortsätta under natten. I morgon kommer det att drälla in underentreprenörer och dyl för att se över våra stoppade objekt.

Driftarna och de gula på Yttre Bränsle gjorde ett elegant stopp så både lagersilosar och dagsilosar var i princip tomma då pannan började eldas ned. Bra jobbat, tycker jag.

Helgen har ju varit otroligt solig och varm så det blev ett antal schyssta mil på hojen. Jag hade med mig min GPS så att jag skulle kunna se om jag hade kurviga vägar och farliga utfarter framför mig och det kändes bra att veta vad som väntade runt hörnet. Tyvärr kan den inte varna för mobiltelefonbabblande yuppisar, gamla gubbar med keps, övningskörande artonåringar, vilsna kor eller mötande hojåkare från Potatoe MC, men den dagen kommer nog.

Här sitter Monica och Eva i solen och käkar..........just det........tårta. Vi rastade i Taxinge och deras grymma tårt-och bakelsedisk har inte en enda nyckelhålsmärkt produkt. Därför var vi tvungna att köra extra fort ner mot Rosenhill för att bränna kalorierna, innan vi skulle ta en kaffepaus igen. En hård söndag!!

0 Comments:

Skicka en kommentar



<< Home