Sopstationen

måndag, augusti 20, 2007

Finkörning.

Efter ett Mälaren Runt och en rejäl kräftskiva med allt vad det innebär och helgen är över.

Pannorna har gått bra, alla fyra, även om panna 3 började konstra på söndagen. Det började väl ordna upp sig på eftermiddagen men vad felet är vet vi inte, men som vanligt skyller vi väl på bränslet. Som oftast ser ut så här.

Salladsblad, gurkor och allt vad det nu är brinner inte så bra. Den minimala mängd energi det innehåller går åt till att förånga vattnet som det innehåller. Even Steven, som en del säger.

Men P4 går så bra så man blir rent tårögd. Jag var tvungen att ta en bild på kurvan......eller snarare strecket. Snyft!!

Den översta kurvan på övre skärmen är effekten på panna 4 under ett dygn. Kurvan under är panna 3:s effekt. Som alla ser en smula skakig. Men att alla gurkor skulle hamna där i två dygn håller jag för otroligt. Det måste vara nåt annat.

Revisionen på P6 flyter på med, hittills, endast ett dygns försening. Den nya pannhuselevatorn börjar ta form och växa sig uppåt.

Sakta men säkert drar den sig uppåt mot det igensatta hålet i pannhusväggen.Och dess rökgasrening är givetvis också under revision. Här tog jag ett kort inne i neutrala steget.

Nej.....det är inte nygräddade bullar. det är några slags dysor med vattenlåsfunktion, om jag förstått saken rätt.

Idag var det lite kaos på området också, lyftkransfestival. Två kranar, bilar och truckar. Det skälldes på fyra olika språk i åtta olika tonarter. Men när dimman skingrat sig låg åtminstone vårt väl använda flygasktransportsystem på marken.

Här är det en del av stoftsändaren som närmar sig backen.

Inne i panna 6 pågick det byte av dysbotten. Jag tog ett kort genom en liten lucka in till eldstaden. Där ni ser den gula hjälmen är enda stället man kan gå in på. Det här är inget ställe för folk med cellskräck eller dålig mage.

Nå i alla fall: Efter jobbet åkte jag förbi mina barnbarn och hamnade mitt i en TV-inspelning. Mina barnbarn och dotter skulle vara med i ett program som handlar om blyga barn???
Slå på TV 3 nån gång i oktober så får ni se resultatet. Men jag fattar inte varför just de skulle vara med. Inte särskilt blyga barn tycker jag.
Lilla Bianca brukar ju till och med flirta lite, i alla fall med morfar.

0 Comments:

Skicka en kommentar



<< Home