Sopstationen

tisdag, oktober 23, 2007

G1:an ska bort.

Vi har en del jobb att göra på Generator nummer 1 och eftersom den nu börjat läcka ånga så tar vi och passar på att reparera den eftersom P4:an är stoppad och vi på så sätt kan lägga all ånga på G6, då förlorar vi inget mottrycksel, jäkligt fiffigt.

Så panna 4 eldas ned i natt och ställs av, pga tidigare nämnda slaggband. Jag har tillsammans med Vivi gjort en himla snygg lista på vilka arbetsbesked som ska vara klara i natt och i morgon. Jag hoppas verkligen att det fungerar.

I morgon stoppar VG 3 G1 och vi fixar de stoppjobb som vi kan åtgärda och innan helgen är vi tillbaka igen med fyran och G1 på full last, hoppas jag. I så fall kan vi alla fira en helg med gott samvete och den frid ett hårt arbete skapar. Utom det skift som jobbar förmiddag denna vecka, de har nattskift i helgen.

I alla fall; jag glömde kameran hemma i morse så jag kunde inte ta några bilder på anläggningen idag men jag hissar in en bild på något som är jättemärkligt.

En bilresa få borde glömma.

En av våra kvinnliga medarbetare, jag kan inte säga vem, åkte för ett antal år sen med sin familj till Playa del Ingles. Där hyrde de en bil och åkte till Puerto de la Cruz. Jag försökte förklara att det var en hyfsat omöjlig resa men hon stod på sig; "vi åkte från Playa del Ingles till Puerto de la Cruz."

Så jag vill gärna visa hur tuffa kvinnor vi har på stationen. Gör om detta om ni kan.

0 Comments:

Skicka en kommentar



<< Home