Sopstationen

lördag, oktober 13, 2007

Snart är det vinter.

Det är lördag och svinkallt. Min rossliga hals hindrar mig från att knalla ut i friska luften, men jag ville göra nåt kul i alla fall. Jag har precis snackat med min kompis Kaj i Pattaya. De hade varit ute och åkt hoj hela dagen och satt nu på Kevins bar; Blue Parrot, och käkade Lasagne.

Nä ja e inte avis. De e mycket avgaser i Pattaya just nu. Hur som helst: Jag slänger in en gammal solnedgång från januari.

Det är inte Lule Älv ni ser, men det är nästan lika vackert. Solen går ner i Laos och jag fotar från Nakhon Pahnom som ligger på Thailändska sidan. Det är alltså Mehkongfloden.

I alla fall: Ta sig vatten över huvet.........det är jag.
Lusten att göra nåt riktigt krånglig kom plötsligt över mig och då blev det så här.

Först ett rejält glas Whisky. Sen försökte jag ställa in tiden på min nya klocka som visar tiden binärt. Till hjälp hade jag en fransk manual och det enda jag kan säga på franska är "Nöff." Som betyder åtta...............tror jag. Dagens utmaning.

Som ni ser på bilden är klockan en minut och tjugofyra sekunder över fem, helt fel. Nu har jag att göra hela helgen.

0 Comments:

Skicka en kommentar



<< Home