Sopstationen

måndag, december 08, 2008

Varningsskyltarna.

Som vi trodde så fanns det en läcka i döda rummet på panna 3 så det var inte mycket annat än att stoppa och laga. Jag var inte så inblandad men jag tror att det fixades snabbt och elegant.

Värre är det med P6 vars stopp drar ut på tiden. Men även den ska nog snart vara på banan igen. Den behövs nu när det börjar bli kallare och kallare.
Våra äldsta pannor eldar på för fullt, oavsett vad vi stoppar in där. Driften upptäckte en varningsskylt i P1:ans tratt. Jag åkte upp för att se vad det var frågan om. Jodå, "annan fara" tror jag att det betyder. Lämplig skylt på ett ställe som är 850 gr. varmt. Men när skylten kom fram dit var det nog inte mycket kvar av den.

Och som om inte det skulle räcka så fann jag en skylt till på väg ner till pannan; "Vägarbete pågår", eller nåt. Som alla förstår är det ingen husmor eller ens restaurangägare som är skyldig till detta. Det måste vara Vägverket som haft kylskåpsrensning och inte orkat lämna sitt skräp där de borde. Eller så var det skyltsöndag i går, vilket jag i så fall missat.
Hur som helst så har den tyska förkylningen som drabbade mig tidigare gjort sig gällande, alternativt är det en ny svensk, som härstammar från barnbarnens dagis. Detta är kanske troligare. Busless på halvsnörvel och feber åkte jag i kväll för att köpa medikamenter i preventivt syfte.
Kan Jang, Chi San, Äppelcidervinäger, Aloe Vera, vitlök och Esberitox. Nu vore det väl fasen om jag inte skulle kunna hålla mig pigg och rask ett tag.


Och slutligen ett gott råd till er som bävar inför jul och julstök, stress, kostnader, fet mat och dyl. Se saken lite från ovan, det gjorde jag. Skaffa Google Earth och titta på området där ni bor.
Å va elände som kan komma. Jul & dyra julklappar. Å inte bara det, klottrare, mopedister, felparkerare, tjuriga grannar och folk som inte vill betala hyran. Det finns mycket att gnälla över om man är på det humöret. Men vips!!
Tryck bara på minusknappei i högra hörnet i femton sekunder så har världen förändrat sig. Vem är jag att klaga? Man ser ju knappt Sverige, ännu mindre en nedklottrad husvägg. Nu kan man se lite ljusare på tillvaron.....................tills man trycker på plusknappen, men det får man låta bli.