Sopstationen

torsdag, april 10, 2008

Kortrapport.

Nä, det gick inte så bra. Panna 6 funkade ett tag sen var det dags att planera in ett stopp igen. Tomdragsskruven ville inte röra sig en millimeter och eftersom ett senarelagt stopp skulle förlänga stopptiden bestämde vi oss för att stoppa pannan vid tvåtiden idag. Då bör vi kunna gå in och fixa skruven i morgon bitti och vara tillbaka på fastbränsle på kvällen igen.

Å P4 är inte helt problemfri, här har vi slaggbandet som spökar. Hur länge vi kan köra innan det helt lägger av är omöjligt att säga. Ösmo Bandservice gissa på några timmar eller kanske några veckor, och då är de experter på våra slaggband. Då kan ni ana min egen gissning.

Jag kan givetvis inte visa nån bild på sexans tomdragsskruv så jag får ta en bild på Larsa och Swippe då de fixar tidigare nämnda läcka, den rogivande.

Swippe ville inte vara med på bild. Det vill han aldrig. Å de e inte mycket att göra åt. Men nån gång ska jag lura honom.

Så om ni vill se nåt gulligt får jag väl visa Bianca som jag fotade då jag hämtade henne på "dagis" idag.

Så här glad blir hon då morfar dyker upp och hämtar hem henne. Numera är hon på samma daghem som sin storebror vilket underlättar logistiken.

Sen vare klubbmöte och min olycksdrabbade kamrat var tvungen att ta hem sin hoj från klubbhuset eftersom hans bil nyligen blev sönderkörd av en 22-årig mobiltalande, hängbyxad yngling. S som i skrotad.
Så det enda fordon han har till buds just nu är en gammal HD ifall han vill ta sig nånstans. Inte skoj om fru och två barn vill följa med. Kallt vare också.