Sopstationen

måndag, januari 26, 2009

Passa på, var ordet.

Eftersom P2 står så passar vi på att fixa lite jobb som egentligen var tänkt att fixas senare.
Det blir lite stökigt men vi hade tur och folk kunde ställa upp. Mavareglerventilen är kvar i Motala och kommer tillbaka i morgon, tisdag, vid tolvtiden. Så några timmar senare bör vi vara på gång igen och sen är det full last då kylan kommer tillbaka. Lite tur i oturen av flera anledningar. Bl.a. ville Lasse byta kol på G1:an. Vi byter några i taget, då går det snabbare och de nya kolen behöver inte skavas in.
Man kan tro att han opererar trynet på en gigantisk gris men så är det inte. Så här ser det ut innanför luckan.

Här är innanmätet. Massa kolbitar som måste bytas med jämna mellanrum. Det krävs bara ett kortstopp och det var en lämplig dag för det.
Provet med kalkinsprutning efter P3 tidigarelades också och kan förhoppningsvis avslutas i morgon. Så om vi kommer igång i morgon var det här trots allt ett ganska bra oplanerat stopp.
En anna sak: Jag råkade se löpsedlarna på Metro idag, den uslaste av usla tidningar.
"Dagispappor fast för narkotikalangning", eller nåt sånt. Nu nöjer de sig inte med att döpa folk efter yrke eller umgänge. Vi är ju vana vid att "Direktörssonen" åkte fast för fortkörning eller att ungdomar i "Kungakretsar" supit sig fulla på nån nattklubb. Nu kan man dra vilken grupp som helst över en kam. Har man sina barn på dagis så är man ju dagispappa, och då är man alltså en skum figur som troligen langar knark.
Jag väntar med spänning på att läsa om Konsumkunderna som misshandlade en handikappad eller Teliaabbonenten som drogat en minderårig i taxin strax efter att ha skickat ett gratis SMS till sin kompis, Slöjdläraren. Båda två var dessutom släkt med den skumme Gotlandsfärjeresenären som synts i kretsen av kriminella "Bilgäng."
Nä nu måste jag sova. Ett kraftigt illamående tvingade hem mig idag utan att vara barnvakt så det är nog "Vinterkräksjuka Light" jag drabbats av. Jag misstänker starkt att det är en Snöröjaren som smittat mig, eller hans bror Blomsterentreprenören.